כשניגשים למלאכת כתיבה תוכן שיווקי לפולדר או לעלון, עליכם לפשט את המסרים שברצונכם להעביר ללקוח כך שיהיו קלים וברורים להבנה. פולדר משרת מטרה שיווקית מיתוגית המייצגת את המוצר העיקרי אותו אתם משווקים. כדי שיעשה זאת יש למקד את הכתיבה בפסקאות קצרות המבהירות מהו המוצר, מהם תרונותיו, מהם תועלותיו ומהי האחריות שעומדת מאחורי המוצר. בסופו של יום פולדר או עלון שכזה נשאר אצל הלקוח על מנת להשפיע עליו ולגרום לו לקחת את המוצר שלכם ברצינות, או פשוט לקחת אותו. בפולדר או בעלון מושקע כסף רב בעיצוב ובהפקה, כך שמן הסתם תוכנו בוודאי חשוב לכם לא פחות מהדרך בה הוא נראה.
אז איך עושים זאת?
כתיבה טובה אי אפשר ללמד באמצעות מאמר קצר, את הדרך להעברת מסר משכנע ושימוש במילים המתחרזות עם הנושא, לא תלמדו על רגל אחת, לעומת זאת כתיבת התוכן השיווקי בצורה ממוקדת ועניינית היא פעולה שאפשר לעשות אם רק תתרכזו בתועלות המרכזיות של המוצר, שברצונו להדגיש ולהבהיר. אם יופרד העיקר מהתפל ועל הדף תשארנה התועלות המרכזיות בלבד, הדבר ישרת את הפולדר/עלון בצורה טובה. השפה העברית משרתת נאמנה את הנאמר לעיל בשל היותה שפה תמציתית המעבירה מסרים בקצרה, במיוחד ביחס לשפות מוכרות רבות בעולם שמעצם הווייתן דורשות משפטים ארוכים יותר. לכן כתיבת פולדר מתומצת היטב מתבקשת בעברית, אך דורשת את ידיעת השפה ועמידה על כלליה ודקויותיה. עברית לא נלמד כאן, גם כתיבה יצירתית היא נושא לסדנה בת עשרות מפגשים, לכן ננסה למקד אתכם בכללים הבסיסיים ביותר לכתיבה טובה.
פנו דקה מזמנכם והקפידו על הכללים הבאים בכתיבת העלון שלכם:
1) כתבו על גבי שני עמודים את התועלות המרכזיות של המוצר. קראו את שכתבתם והסירו מהכתוב את הפרטים המיותרים.
2) אתרו את הנקודות העיקריות והיפכו אותן לפסקאות בנות שלושה עד ארבעה משפטים.
3) הראו את כל אחת מהפסקאות הללו לחבר או לבן/בת משפחה בעלי חוש ביקורת ויכולת לומר לכם את האמת, גם כאשר אינה נוחה לכם. תנו להם להעיר את הערותיהם והסיקו מסקנות לגבי הדורש הרחבה, הבהרה או קיצור.
4) שכתבו את הפסקאות שלכם, סגננו אותן (שפה, שימוש במילים רלוונטיות, הקטנת המינון של מילים "מפוצצות", משחקי מילים).
5) שלחו למעצב הגרפי שלכם את הכתוב כדי שישלב את הטקסט בעיצוב העלון.
6) כעת, כאשר קבלתם את הקובץ מהגרפיקאי, הדפיסו את הקובץ וקראו מן הדף את כל שכתבתם. זה הוא שלב חשוב מאוד: טעויות, אי הבנות ושגיאות רבות יצוצו מול עיניכם כאשר תביטו לעומקו של החומר הכתוב והמעוצב.
אלו הם השלבים הבסיסיים ביותר שיש לעבור לפני הפקת העלון שלכם בעשרות או מאות עותקים, שלבים שחובה עליכם לעבור אם אתם לא נעזרים בקופירייטר מנוסה. אפילו אז טוב תעשו אם תקפידו על שלבים אלה על מנת להימנע מהשלכת כסף לפח, והפיכת העלון/פולדר שלכם לכוח אמיתי ויעיל במאמצי המכירה.
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com